Dieses Archiv enthält einen Auszug des Forums für deutsche Geschichte vom 12.10.2001 bis zum 22.12.2005. Wenn Sie mitdiskutieren möchten, besuchen Sie unser Forum unter forum.balsi.de.

KdF -Schiff Sierra Cordoba

zurück zur Themenübersicht
AutorBeitrag

Balsi


17.6.02 20:09:46
Direktverweis
Wer hat denn mal näheres dazu? Mich interessieren vor allem die Reisen im Mittelmeer und evt. Besatzungslisten und Überlebende der Besatzung...

waldi44


17.6.02 20:39:02
Direktverweis
Hier mal das Schwesterschiff.
S/S OCEANA

Length: 139,6 m
Beam: 17,1 m
GRT: 8,791 t
Built: 1913 Bremer Vulkan, Vegesack, Bremen, Germany
Owner: Hapag
Operator: Operator: DAF (Deutsche Arbeitsfront = German Labor Front)
Speed: 13 kn
Passengers: 1,393
Sister ships: Sierra Cordoba (1), Sierra Nevada (1), Sierra Ventana (1)
Former names: Sierra Salvada (1) 1913, Avaré 1917, Peer Gynt 1924, Neptunia 1925-27
New names: Empire Tarne 1945 (name allocated but not renamed), Sibir 1946-63
She was originally built for NDL and in 1914 was interned in Brazil and transferred to Lloyd Brasileiro in 1917.
On 06-16-1922 she capsized in a dry dock at Hamburger Vulcan-Werft because of the incorrectly balanced ballast. 39 people lost their lives.
In 1924 she was sold to Viktor Schuppe, Stettin, Germany and in 1925 to Soc. Italiana Servizi Marittimi (Sitmar).
In 1927 sold to Hapag and in 1935 chartered by DAF and became a KdF (Kraft durch Freude = Strength Through Joy) ship.
In 1939 she started as a submarine depot ship for the German Navy and was seized by allies at Flensburg, Germany in 1945.
In 1945 taken over by Ministry of War Transport, London, operator Lamport & Holt Line.
In 1946 she was transferred to Soviet Union and became a naval depot ship.
She was scrapped in Vladivostok, Soviet Union in 1963.
Die unter der Schornsteinmarke der HAPAG fahrende OCEANA war 1913 als SIERRA SALVADA vom Bremer Vulkan für den Norddeutschen Lloyd abgeliefert worden, der sie mit drei weiteren Sierra- Schiffen im Südamerikadienst einsetzte.
1927 kaufte die HAPAG den Zweischraubendampfer und stellte ihn 1928 als Kreuzfahrtschiff OCEANA für 284 Passagiere in Dienst. Die 8791 BRT große, 140 m lange und 13 kn schnelle OCEANA wurde an die Deutsche Arbeitsfront als KdF-Schiff 1935 verchartert und 1938 verkauft, 1945 an England, 1946 an die Sowjetunion ausgeliefert und 1958 abgewra
S/S DER DEUTSCHE
http://shiplover2.virtualave.net/Germany/DerDeutsche.html

Length: 155,7 m
Beam: 18,8 m
GRT: 11,453 t
Built: 1924 Bremer Vulkan, Vegesack, Bremen, Germany
Owner: Deutsche Arbeitsfront (German Labor Front)
Operator: NDL
Speed: 14,5 kn
Passengers: 1,000
Sister ships: Sierra Cordoba (2), Sierra Ventana (2)
Former name: Sierra Morena 1924-34
New name: Asia 1950-70
She was built for the Bremerhaven - River Plate service.
In 1934 she started performing KdF cruises for the German Labor Front.
In 1940 taken over as troopship by the Kriegsmarine.
In 1941 became an accommodation ship for the Kriegsmarine in Danzig and in Gotenhafen.
In 1946 she was transferred to the Soviet Union and was renovated at Warnowwerft in 1947-48.
She was removed from the Lloyd's List in 1970.

Schiffe
zurück zur Themenübersicht